Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa sprzedaje dwa B747-8. Samoloty trafią do USAF

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Lufthansa sprzedaje dwa B747-8. Samoloty trafią do USAF
fot. Piotr Bożyk
Linie Lufthansa zdecydowały się na sprzedaż dwóch boeingów B747-8I, które opuszczą flotę przewoźnika w 2026 r. Maszyny mają trafić do Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych i posłużyć do wsparcia przyszłej floty prezydenckiej tzw. Air Force One.

Lufthansa jest obecnie jednym z zaledwie trzech operatorów pasażerskiej wersji B747-8 na świecie, obok Air China oraz Korean Air. Niemiecki przewoźnik eksploatuje łącznie 19 takich maszyn i jeszcze niedawno deklarował chęć utrzymania całej floty przez wiele lat, w tym przeprowadzenia modernizacji wnętrz. Tym większym zaskoczeniem jest decyzja o sprzedaży dwóch egzemplarzy.

Z floty Lufthansy jako pierwszy zniknie 13-letni samolot o rejestracji D-ABYD, który zakończy służbę w styczniu 2026 r. Drugi, 12-letni B747-8 o rejestracji D-ABYG, opuści flotę w trzecim kwartale 2026 r. Oznacza to, że docelowo Lufthansa będzie dysponować maksymalnie 17 samolotami tego typu. Nietypowy jest również nabywca maszyn. Według informacji agencji Reuters, Siły Powietrzne USA zakupiły dwa boeingi B747-8 za około 400 mln dolarów. Samoloty mają zostać wykorzystane do wsparcia floty prezydenckiej, a nie bezpośrednio jako nowe Air Force One.

Amerykańskie administracje już od lat planują wymianę starzejących się B747-200, które pełnią rolę Air Force One. Docelowo prezydencka flota ma składać się z dwóch gruntownie zmodyfikowanych boeingów 747-8. Projekt ten jednak znacząco się opóźnił, pierwotnie zakładano dostawę maszyn w 2024 r., jednak obecnie mówi się o 2028 r. jako najbardziej optymistycznym terminie.

Według informacji branżowych, nowo zakupione samoloty mają pełnić rolę zaplecza szkoleniowego dla załóg, zanim dotrą finalnie docelowe B747-8, a także jako źródło części zamiennych. Jest to szczególnie istotne, ponieważ boeing B747-8 nie jest już produkowany i znacznie różni się technicznie od starszej wersji B747-200 wykorzystywanych dotąd przez Siły Powietrzne USA.

Sprzedaż dwóch jumbo jetów oznacza więc nie tylko zmianę w długoterminowych planach flotowych Lufthansy, ale także ważny krok w przygotowaniach Stanów Zjednoczonych do przyszłej modernizacji floty prezydenckiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air France wycofały najstarszego airbusa A321-100

Pasażer i linie lotnicze

Air France wycofały najstarszego airbusa A321-100

Piotr Bożyk 16 grudnia 2025

Austrian Airlines kończą współpracę z linią Braathens

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

„Nieopłacalne połączenie”. Lufthansa kasuje loty Monachium – Poznań

Pasażer i linie lotnicze

„Nieopłacalne połączenie”. Lufthansa kasuje loty Monachium – Poznań

Mateusz Kieruzal 27 listopada 2025

Lufthansa: Jubileuszowa flota na stulecie linii

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Jubileuszowa flota na stulecie linii

Piotr Bożyk 25 listopada 2025

Lufthansa: Airbusy A340-600 rok dłużej, A380 do 2030/31 r.

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air France wycofały najstarszego airbusa A321-100

Pasażer i linie lotnicze

Air France wycofały najstarszego airbusa A321-100

Piotr Bożyk 16 grudnia 2025

Austrian Airlines kończą współpracę z linią Braathens

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

„Nieopłacalne połączenie”. Lufthansa kasuje loty Monachium – Poznań

Pasażer i linie lotnicze

„Nieopłacalne połączenie”. Lufthansa kasuje loty Monachium – Poznań

Mateusz Kieruzal 27 listopada 2025

Lufthansa: Jubileuszowa flota na stulecie linii

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Jubileuszowa flota na stulecie linii

Piotr Bożyk 25 listopada 2025

Lufthansa: Airbusy A340-600 rok dłużej, A380 do 2030/31 r.

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij